انواع سنگ ساختمانی

سنگ گرانیت،لایم استون،سنگ تراورتن،سنگ مرمر

انواع سنگ ساختمانی

سنگ گرانیت،لایم استون،سنگ تراورتن،سنگ مرمر

انواع سنگ لایم استون

نام های مختلفی برای سنگ لایم استون یا سنگ آهک استفاده می شود. این اسامی بر اساس ساخت انواع سنگ ساختمانی، ظاهر آن یا ترکیب آن و سایر عوامل است. در اینجا برخی از انواع لایم استون معمول تر استفاده می شود.

 

 

گچ فرنگی یا گل سفید:

 یک سنگ لایم استون نرم با بافت بسیار خوب که معمولا سفید یا خاکستری رنگی است. این عمدتا از بقایای پوسته آهکی تشکیل شده از گیاهان دریایی میکروسکوپی مانند فروامینیرها یا بقایای آهکی از انواع مختلف جلبک دریایی تشکیل شده است.

صدف سنگ:

سنگ لایم استون ضعیف شده است که عمدتا از آوار شکسته شکسته تشکیل شده است. این اغلب در سواحل شکل می گیرد که در آن موج تقسیم قطعات پوسته ای از اندازه مشابه است.

سنگ لایم استون فسیل مانند

:

سنگ لایم استونی که فسیلهای آشکار و فراوانی دارد. این ها به طور معمول پوسته و فسیل اسکلتی موجودات زنده است که سنگ لایم استون را تولید می کنند.

سنگ لایم استون لیته:

 سنگ لایم استون متراکم با اندازه دانه بسیار دقیق و یکنواخت که در تختهای نازک ایجاد می شود که به راحتی به یک سطح بسیار صاف تبدیل می شود. در اواخر دهه 1700، یک چاپ (لیتوگرافی) برای تولید تصاویر با استفاده از جوهر بر پایه سنگ بر روی سنگ ساخته شد و سپس با استفاده از آن سنگ را برای چندین کپی از تصویر فشار داد.

لایم استون خاگه سنگ:

سنگ لایم استون به طور عمده از " خاگه سنگ " کربنات کلسیم تشکیل شده است. کوره های کوچکی که به وسیله رسوب مرکب کربنات کلسیم بر روی یک دانه یا قطعه پوسته شن و ماسه شکل می گیرد.

تراورتن:

سنگ لایم استونی است که به واسطه بارندگی تبخیر، اغلب در یک غار، به منظور تولید سازه هایی مانند استالاکتیت ها، استالاگمیت ها و فتوسنتز تولید می شود.

توفا یا پوک سنگ:

 سنگ لایم استون تولید شده توسط باران آبهای کلسیم در یک درخت گرم، ساحل دریاچه یا محل دیگری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.